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Auteur Sujet: Release 1.2  (Lu 3248 fois)

Walm

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Release 1.2
« le: 01 mars 2012, 15:52:16 »
Releasée aujourd'hui (et déjà patchée dans la foulée :D )

Citer
    New map file format called Anvil, allowing a new height limit (256 instead of 128).
    New Jungle biome.
    Added Ocelots.
    Added Cats.
    Added Iron golems.
    New AI for mobs
    Tame wolves can have puppies.
    Villagers will have children if there is room in their village.
    Zombie sieges will occur occasionally at night.
    Zombies break down doors on hard difficulty.
    New items and blocks.
    Added rare drops for mobs.
    Added the items Fire Charge and Bottle of Enchanting.
    Added Redstone Lamps.
    Added 3 new blocks textures, that aren't yet used in survival (1 is accessible in creative):
    Changed Dispenser and Oak Sapling textures. (Dispenser.pngGrid Sapling.png)
    Slabs and Stairs can be placed upside-down by placing them below a block.
    Placing blocks on Grass will replace it.
    Lava now has a faint rumbling sound effect, and large particles that hop out of the lava produce a popping sound.
    Very rare Desert Wells can be found in Desert biomes.
    F3 has some changes and additions:
        lc:
        b: Shows what biome you are in.
        bl: Block brightness.
        sl: Sky brightness.
        rl: Raw brightness.
        Due to popular demand, Seed info is "0" in SMP, to avoid people recreating the world in SSP
    Many other minor tweaks and fixes.

Bug Fixes :

    Doors have been updated so that double-doors work better with redstone
    Ambience works in Multiplayer
    Mob spawners show the correct mob in SMP (instead of a pig)

Bugs :

    Big trees are very rare in Forest, birches, pines in Taiga, swamp trees in Swamps, giant mushrooms in Mushroom Biomes
        99% of the big trees are replaced by small trees, so no big trees in biomes like Mountains that could generate rare big trees
    Snow doesn't appear on maps
    F3 takes more resources than before, making the game unplayable on old computers
    The biome "FrozenRiver" and "DesertHills" does not have a space like other biomes (e.g. "Ice Mountains")
    Mushrooms are generated above the bedrock in The Nether
« Modifié: 01 mars 2012, 17:30:58 par Walm »

Walm

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Re : Release 1.2
« Réponse #1 le: 01 mars 2012, 15:55:04 »
Et le patch note 1.2.2
Citer
Bug Fixes :

    "Uploaded Minecraft 1.2.2 because birches and pine trees were missing..."
        Big trees, swamp trees and giant mushrooms generation fixed.
    Snow appears on Maps again.

Bugs :

    Mobs are not hurt by sunlight.
    Enchanted Tools and Armor have their labels glitched.
« Modifié: 01 mars 2012, 17:22:09 par Walm »

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Re : Release 1.2
« Réponse #2 le: 01 mars 2012, 16:13:45 »
Quand tu dis 'patché dans la foulée', tu parle de notre serveur ? ...

Edit: ah non, elle est déjà en 1.2.2 en fait  :albino
"Inévitablement, le problème du commandement se pose en ces termes:
 qui jouera le rôle de Dieu ?"
Muad'Dib, Extrait de l'Histoire Orale

Walm

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Re : Release 1.2
« Réponse #3 le: 01 mars 2012, 16:16:24 »
Nan, de Mojang
C'est le grand Panda le déployer fou! Mais il va certainement vouloir attendre un mois que la release soit validée 1000 fois  blbl blbl et bug free (mouahahahha)

Hors ligne GorothTur

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Re : Release 1.2
« Réponse #4 le: 01 mars 2012, 16:25:27 »
Une présentation de la 1.2 sur le site minecraft.fr:

http://minecraft.fr/la-1-2-est-sortie/
"Inévitablement, le problème du commandement se pose en ces termes:
 qui jouera le rôle de Dieu ?"
Muad'Dib, Extrait de l'Histoire Orale

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Re : Release 1.2
« Réponse #5 le: 01 mars 2012, 16:57:59 »
j'attends les releases stables de bukkit ...surtout pour vous entendre chouiner :castor

information importante de la 1.2 : les chats peuvent s'accoupler ! prochaine mission du panda :remplir vos "home" de chat  :albino

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Re : Release 1.2
« Réponse #6 le: 01 mars 2012, 19:22:28 »
on peut plus se long au serveur ? (ouin...... je suis ne maaaaanque ! je viens de rentrer et pas de MC :( )

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Re : Re : Release 1.2
« Réponse #7 le: 01 mars 2012, 19:24:07 »
on peut plus se long au serveur ? (ouin...... je suis ne maaaaanque ! je viens de rentrer et pas de MC :( )

Ben, comme d'hab', si t'a validé la MàJ sur le launcher, t'est mal  :albino :grin

Edit: je viens juste d'essayer, ça marche...
"Inévitablement, le problème du commandement se pose en ces termes:
 qui jouera le rôle de Dieu ?"
Muad'Dib, Extrait de l'Histoire Orale

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Re : Release 1.2
« Réponse #8 le: 01 mars 2012, 19:26:51 »
bah il s'est mis à jour comme un grand. fallait rester en 1.1 ?
(bon je suis repassé en 1.1 avec MCpatch, ouf.....)
« Modifié: 01 mars 2012, 19:31:25 par lehor »

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Re : Re : Release 1.2
« Réponse #9 le: 01 mars 2012, 19:42:18 »
information importante de la 1.2 : les chats peuvent s'accoupler ! prochaine mission du panda :remplir vos "home" de chat  :albino


Oh ui oh ui oh ui  :grin
* "La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grands pour ne pas les perdre de vue lorsqu'on les poursuit." - Oscar Wild *


 


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