Cercle de l'Eveil

Les anciens mondes => [LOTRO] Archives => L'auberge du rossignol sifflant => Discussion démarrée par: Gortack le 06 février 2009, 20:17:26

Titre: Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 06 février 2009, 20:17:26
Plop,

les infos concernant le livre 7 (le premier contenu gratuit post Moria) commencent à arriver, voici le topic pour les centraliser.


Pour commencer, le résumé du dev chat du 03/02

http://www.jeuxonline.info/actualite/21691/dev-chat-3-fevrier-2009-xfire-nouveautes-livre-7
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 13 février 2009, 11:09:15
Des changements pour les gardiens, un gros up des possibilités d'aggro  !

Citer
Alright, Guardians of Middle-earth, it's your turn!
I have spoken with your development team, and they've given me some pearls of wisdom regarding upcoming changes in Book 7.
"Tell us Turbine!" you cry. "Prepare to be told," we reply.

Anyway, there's some good stuff coming for you all in Book 7, but here are the tidbits we thought you'd be most excited about.

    * Guardian threat generation skills (Bash, Engage, Fray the Edge, Shield-blow, Improved Shield-blow, Shield-swipe, Shield-taunt, Sweeping Cut, and Vexing Blow) will have the threat they generate increased!
    * Litany of Defiance will provide increased threat generation.
    * All instant threat and threat-over-time effects have had their critical multiplier increased. Yes, your threat can critical!
    * There will be an overall reduction in monster resists, so your taunt skills will now work more reliably.


This is far from a complete list of the changes that are coming, but we hope you'll enjoy what we've given you so far. Thanks for your patience, and remember, we're always reading!

Tarrant
Titre: Re : Re : Les infos du livre 7
Posté par: Whimli le 13 février 2009, 12:16:40
Des changements pour les gardiens, un gros up des possibilités d'aggro  !

S'ils veulent faire quelque chose, il faudrait déjà commencer par les armes légendaires...
Moi qui suis orienté bouclier/taunt... Toutes les armes légendaires sont destinées à utiliser Surpuissance et effectuer le plus de dps possible ... Pas de bouclier légendaire ...
Du coup la vaste majorité des gardiens sont repassés en arme à 2 mains ...
moi-même j'en arrive à me poser la question malgré l'aberration que cela représente..

Whimli - irascible lorsqu'on parle du traitement du gardien par Turbine
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 13 février 2009, 12:21:41
Le bouclier critique recette unique niv 47 est très bien  :)
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Kashou le 13 février 2009, 13:50:11
Il y'a un jolie bouclier bleu qui tombe au grand escalier aussi.
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 13 février 2009, 14:26:39
un cran en dessous de la recette, me semble que les stats sont moins intéressantes pour un gardien
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Nabud / Psyl le 13 février 2009, 14:30:07
Y'a aussi un collier a la Forge  ;D Oki pas taper je  :icon_arrow:
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 01 mars 2009, 13:30:14
Le patch note du nouveau serveur de test (Bullroarer) est publié (susceptible de modification d'ici la release)

http://lorebook.lotro.com/wiki/Release_Notes_Volume_2_Book_7_Bullroarer_Official

Beaucoup de nouveautés, quelques simplifications (dont certaines restent optionnelles), des modifs sur les classes, une nouvelle zone de raid (sur un boss), la lothlorien entièrement dévoilée...

Le gros raid (façon la faille) est prévu pour le livre 8 et le set Radiance ne semble pas être un prérequis pour y participer.

Bon début de traduction, je compléterais au fur et à mesure ^^ (si y'en a qui veulent m'aider à la traduc, qu'ils hésitent pas ^^)

La lothlorien révélée

L'histoire épique continue avec le livre 7 du volume II : les joueurs retrouvent les personnages de la Communauté en Lothlorien ! L'accès à la Lothlorien n'est ni simple ni libre... Les Galhadrim sont prudents et vivent reclus. Les joueurs doivent gagner la confiance des Elfes de Lothlórien avant l'entrée au Bois D'or. Seulement les vrais amis gagneront l'accès à Caras Galadhon. Les joueurs qui refusent de tenir compte des avertissements des Galadhrim seront abattus par des sentinelles avant qu'ils ne mettent le pied dans la forêt protégée...

- Plus de 50 nouvelles quêtes
- L'histoire épique continue avec 9 chapitres et 4 instances
- nouvelle faction : les elfes de la Lothlorien

Nouvelle expérience de joueurs

Nous avons étudié la façon dont les nouveaux joueurs éprouvent leurs premiers jours dans la Terre du milieu. Basé sur le retour d'information de la communauté et en étudiant les données internes nous avons pensé que nous pourrions mieux faire pour le débutant ! Nous avons complètement reconçu la progression des nouveaux joueurs elfes et nains et avons donné à Archet et à la Comté un bon coup de polish également. Les joueurs trouveront la progression de quetes plus naturelles et la prograssion à travers les régions et les niveaux est donc plus amusante !

- De nombreuses nouvelles quetes en Ered Luin
- De nouvelles routes
- restructuration de quêtes à suite

Guide de quête (optionnel)

Dans la logique du revamp des quêtes de nouveau joueur, nous avons ajouté une nouvelle façon de suivre vos quêtes. Les joueurs ont longtemps demandé une façon de suivre à la trace leurs quêtes actives dans leur fenêtre de radar et dans les cartes du monde. Maintenant vous pouvez! Notre nouvelle recherche de quête fonctionne en association avec le traqueur afin de vous vous donner la direction et l'aide sur les 5 quêtes actuellement actives dans votre traqueur. Enlever une quête de votre traqueur l'enlève du guide.

Un nouveau raid de 12 joueurs

Des joueurs audacieux iront dans les profondeurs du système hydraulique de la moria pour examiner d"étranges événements" aperçus là bas. Une fois que vous avez ouvert la porte, il sera temps de collaborer et de trouver la stratégie avec onze de vos amis pour défaire la créature corrompue s'y trouvant dedans!

Instance de craft

Comme récupérer des matières premières pour fabriquer des objets  n'est pas toujours simple, pour aider à soulager le problème nous avons étudié des façons de permettre aux artisans d'obtenir plus facilement de ce qu'ils ont besoin. Entrez dans les instances de craft ! De la manière des instances d'XP d'objets légendaires, celles ci sont répétables quotidiennement et donnent du matériel de craft. Il y a 6 instances : deux pour les prospecteurs, forestiers et érudits.

- aventure dans 6 nouvelles instances solo de craft
- Aidez la garnison de fer à récupérer des objets
- les monstres seront différents à chaque session
- réputation et expérience d'objets légendaires à récupérer

A celà se rajoute de nombreuses modifications sur la création d'objets

Les landes d'Etten

De nombreux changements sont réalisés pour mieux balances le monster play dans les Landes d'Etten !

La suite une prochaine fois...
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 01 mars 2009, 16:15:16
Pour la suite > JOL  :D :D

http://www.jeuxonline.info/actualite/21958/livre-7-volume-ii-sdao-live-nouveau-serveur-test
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Hara le 03 mars 2009, 13:52:05
Attention :

Sur le serveur Test US, les armures violettes droppées dans les instances sont devenues "Liées à l'acquisition" (et plus "Lié à l'équipement")

Il est donc sage de distribuer aux joueurs ces pièces (ou envoyer à vos alts) les pièces que vous stockez !
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Kashou le 03 mars 2009, 15:56:23
Merci pour toutes ces superbes infos !!  :).
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Fred le 03 mars 2009, 16:47:52
Mauvais patch, rien sur le gameplay du méné   ;)

Refaire les zones de départ, cela me parait complètement ridicule. Le problème
pour les nouveaux joueurs n'est pas dans les zones de départ qui sont déjà très
complètes (voire trop pour la Comté et ses 75 quêtes à finir pour compléter un trait).
C'est plutôt dans la progression après que le problème se pose. Avec deux difficultés :
la difficulté à faire le contenu de groupe (ca plus ou moins pas de solutions) et la difficulté
à rattraper les anciens joueurs en termes de traits, de réputation auprès des factions...

Alors quand je vois qu'ils annoncent clairement un nouveau farm pour accéder à la Lorien  :icon_confused:
Titre: Re : Re : Les infos du livre 7
Posté par: Hara le 03 mars 2009, 18:36:19
Mauvais patch, rien sur le gameplay du méné   ;)

Indirectement le méné qui joue solo est à la fête (ainsi que le GDR et le MdS) ; le nerf du DPS des armes n'impacte pas ces trois classes et la difficulté des mobs est abaissée :) Les armes de CaC et arcs/arbalètes vont se manger un nerf variant entre 10 et 20%.
Sinon il y a des choses bien, le temps nécéssaire à lancer une Ballade est diminué de moitié.
Et sinon, les legs des armes légendaires du méné sont revues.
Je pensais qu'on avait passé le message ici mais non ! ops !
Donc : amis ménés, n'identifiez pas (trop) d'armes légendaires avant le Livre 7 car la mise à jour des legs sera pas rétroactive !
(entre autre, fini le super leg qui réduit le temps des 5 jours du cool down de la compet qui apprend des instruments aux autres ^^)

Pour les traits je suis bien d'accord, mon alt Leopold est certes un "ancien" mais que j'avais un peu délaissé ... je me demande comment il va faire pour avoir certains traits à 10 ^^ Mais bon.

Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Aestiliath le 05 mars 2009, 19:28:28
Quelques images du livre 7 :)

http://kotaku.com/5164490/a-first-look-at-lord-of-the-rings-online-book-7


Où l'on apprends que nous pourrons bientôt diriger des groupes de npc dans certaines des nouvelles intances:
http://www.lotro.com/gameinfo/devdiaries/338-developer-diary-lothlorien-quest-notes
Titre: Le dev chat du 4 mars 2009
Posté par: Gortack le 06 mars 2009, 13:26:51
Voici le contenu intégral du dev chat du 4 mars 2009.

Citer
<Zephenia> Welcome Everyone To the Lord of the Rings Online Dev Chat on Stratics IRC... The chat will start shortly. Please post questions to [QT]Dronjak and [QT]Stiv only, all others will not be able to respond. And now the LOTRO team will introduce themselves and we will begin soon.

<CM-Liquilla> Welcome everyone, welcome to the European Developer chat for The Lord of the Rings Online.
<CM-Liquilla> Before we get started with the questions, don’t forget you can now refer your friends to LOTRO for Amazon vouchers by visiting http://www.lotro-europe.com/referafriend.php

<Scenario> Good evening all! My name is Matt "Scenario" Elliott - World Designer du jour! When I am not stamping out wild fires and fighting caged lions, I like to dabble as many aspects of design as I can. I would really like to answer your World Design questions - so send them along, pretty please!

<Floon> Hi, I'm Floon, and I'm the Art Director for Lotro. I am impatiently awaiting the start of baseball season. It's like cricket, only more boring.

<Keth_Turbine> Hey there, I am Keth. I'm a Lead Content Designer here at Turbine... which means I wear many hats and have my fingers in many pies. Ask me about my Book 7 Content. I dare you.

<Sapience> HI all! I'm Sapience. I'm part of the Community team. I'm currently recovering from the pain of patch notes editing.

<Rowan> Hello I'm Rowan, Live Producer for LOTRO. I'm excited about Book 7, and look forward to your questions about Lothlorien!

<Jalessa> Hi everyone! I'm Jalessa, a systems designer here at Turbine. I hope Keth washed his fingers before putting them into all those pies. Otherwise, that'd be a terrible waste of pie.

<CM-Liquilla> I'm Callum "Liquilla"Rowley, Community Manager for Codemasters Online

<Sapience> There's lots of furious typing going on.

<Floon> Not from me. Soon as I see some art questions, I might start typing....

*{Ez0}Honvik* When we will see Kinship improvments like Kinship Vaults, Kinship Quests? and improvments to our Homesteads like Party area for hosting parties etc? It is something i asked over a year ago
<Keth_Turbine> It's funny, we were talking about that just the other day and we hope to have some housing neighborhood specific content in Book 8.
<Keth_Turbine> The idea of it is that you will be helping out your neighborhood (or your kinship's neighborhood) and get some housing rewards.
<Keth_Turbine> But you'll only be able to help out your neighborhood or your kinship's, not one you don't have a house on.

*Atador* Hello. In "The Shadows of Angmar" we have the Helegrod-Set and The Rift-Set. I think the biggest difference between these sets are the set-bonuses. With Moria there is the new raidiance set. Do you think it's the right way to define the quality of a set (and especially the next sets) only with the raidiance-factor?
<Sapience> Jalessa is typing wildly. This should be good.
<Rowan> Jalessa is typing... poor Jalessa, we used to tease Tens about this.
<Scenario> We still tease him about it
<Jalessa> Our progress in our raid sets in the future is something that we are continually discuss and plan out. We will continue to use radiance as a requirement for future raids, as you have seen with our current Moria sets. We also plan to improve set bonuses and item bonus amounts.

*Flushie* Will there be any new cosmetic items & haircuts in the near future?
<Floon> There are always new cosmetic items in every update. In Book 7, we have some Lothlorien-themed outfits that are pretty nice, as well as some new armor. Haircuts haven't seen any updates for a while, so I'm making that a priority to get a few done soon. Those are more expensive, as we can't just do one: you have to spread the love around, so that everyone gets something new.

*Gurobin* The guardian is one of my favourite classes in the game, but at the moment he´s really useless during the fight in the vile maw. Will the guardian be able to better fulfill his role with the new raid instance with book7?
<Rowan> There are two pieces to that... first, I think with Book 7 that you'll find Guardian ability to hold threat has greatly increased. In addition, the new Lair Raid for Book 7 will be much easier if you have tanks who know how to work together.

*adamo102* Can you consider adding option to draw your weapon and walk with weapon in hand while not being in combat? Would be nice to show off your legendary weapons. Also adds nice RP factor while exploring dangerous areas. Thanks!
<Floon> There's no particular reason why we couldn't let people walk around with weapons out of combat, I don't think. It just hasn't been high on anyone's list around here. I'll make a note to see if there's any problem with it.

*Hothorix* What are your plans of expansion in the game. Will we soon see the other side of Anduin? Will we go south straight ahead? Or will we go and see all of Rhovanion before we turn south to Rohan and such?
<Scenario> Well.. technically, you can get to the other side of the Andiun in Book 7. You just won't last very long once you get there.
<Scenario> As for our landscape direction post Book 7, we have the road mapped out and our plans are already seeing development. However, we likely won't be discussing those plans until Book 7 is beyond us and Book 8 is closer to release (at the earliest).

*Fruuto* As you surely know alot of people are craving for 12man content... why where the battlegrounds not designed as 12man content?
<Keth_Turbine> It depends on which battlegrounds you are talking about.
<Keth_Turbine> If you are talking about the three Moria battles that were part of "Mines of Moria," it didn't make sense to have them be 12 mans, as they were involved in the Epic quest line.
<Keth_Turbine> Getting a 6 man together seemed like enough of a challenge to add to completing that quest line!
<Keth_Turbine> As for upcoming content, such as the battle that is found in Book 7, we decided to keep it a 6 man, but provide some new dynamics in it to mix it up a bit. I think they're kinda neat, and I hope you like them.
<Keth_Turbine> In the end, the overall decision between 6 man and 12 man is determining how much of our player base will be able to make use of our content and really enjoy it.
<Keth_Turbine> Overall, we feel there is a larger audience for 6 man than 12 man content.
<Keth_Turbine> However, that doesn't mean there isn't 12 man content in Book 7. (It's just not a battleground!)

*Hothorix* Will it be possible to have own design on kinship cloaks in the future or will this never be possible?
<Floon> OK, so kinship cloaks. This has been a big deal on the US forums. Other games have done customizable cloaks, but we have have really big textures, and compositing custom cloaks on the fly for other players would be a significant performance hit: bad hitching every time a new player enters your scene. So it's something we need to be very very cautious about.
<Floon> When textures are smaller, it's less of a load.
<Floon> But our textures are large, and customizing systems start getting very bloaty.

*Alash* The concept of a hardmode and a softmode version of an instance seems to have catered to a broader group of players than with the previous 1-way instances. Is this something you plan to further develop in the future?
<Keth_Turbine> Yes, definitely.
<Keth_Turbine> Our goal is to support those modes better in new instances such that there is more and better feedback on them and when you fail them.

*{Ez0}Honvik* Will there be more chances to obtain Relics/Scrolls for Legendary items and perhaps better rewards when we deconstruct an item
<Jalessa> Absolutely, for the first part. Without giving away too much info - we're hard at work in the next book update...

*Performer* Would it be possible to allow having a second Hairstyle, that can then be toggeled (like the Outfits) ? The Selection should probably depend on the first Hairstyle, to keep the Length fairly equal - so you could switch unruly <> combed, or open <> pinned-up, ...
<Floon> What, you can't get a haircut every now and then? Barbers have to eat, too. Support your local merchants. But likely no, the appearances aren't structured that way.

*S|r_Drunk* Lotro promises much at begining of the game. But now going to be lineal gaming. all the chars must go on same road between lvl 15 and 40. You will develope new areas? giving more atention to have new kind of quest becouse all quest are the same.
<Keth_Turbine> Yeah, Orion is currently in the middle of evaluating our current regions and making changes such that there are multiple regions for you to play through as you advance.
<Keth_Turbine> You'll see the start of those changes in Book 7.
<Scenario> This doesn't rule out the possibility of new low-mid level regions in the future.

*SMeK* When lotro went live it already had in it a cloak with the white tree of gondor yet we did not have access to gondor. Are there any plans to create more themed cloaks for other areas and i dont just mean the big iconic areas, but ones maybe relating to the shire or thorins hall, etc
<Floon> Well, we have been putting out themed cloaks for a while. There are the Moria cloaks we just put in, and there's a Lorien cloak coming out in Book 7 (two, I think, actually).
<Floon> We try to enhance the cultural appeal of the outfits.

*mandarina1* Hi all, The captain community understand that IHW skill can be abused. Consider the outcome, if you will, of Boromir defending Merry and Pippin with 50% effectiveness. The mitigation of all damage is core to the captain class. Have the devs considered any alternatives to the 50% reduction?
<Rowan> We absolutely hear the feedback, and are watching the data from play experiences very carefully. The team has a number of ideas about ways that we might enhance this class.
<Rowan> Oh, and Boromir is a Guardian. But he did a noble job with his Challenge skills.

*Sko* Are there any plans about changing the system of distributing legendary weapons? Or will it stay the way it is (random type of weapon opposed to barter item)
<Jalessa> We've got your feedback on it - particularly for the Watcher (a lot) - and we're reviewing it. No promises.

*[WSX]Sierandir_Aberglynen* when do we get to kill sauron?
<Keth_Turbine> Actually, this content is in-game already. I'm really surprised no one has discovered how to access it yet.
<Keth_Turbine> Hint - It involves the Shire!
<Floon> I thought you guys did a great job on the Sauron instance...
<Sapience> *hides

*Juss* Hi, why was there no hotfix for monsterplayers. I mean as a temporary solution resists/mitigations should've been raised to stop the slaughterfest that is going on every day in moors since moria. PPPPPP was changed in few weeks, but creeps are left alone for months?
<Jalessa> Unfortunately adjusting resists and mitigations was too large of a task for a hotfix. The adjustments I made for those stats alone were about about a month's worth of work. If I were superwoman, I could have gotten it done faster for a hotfix. Unfortunately I'm not

*menestrockx* The raid in book 7 will be a one boss raid like the watcher raid or a 7-8 boss raid like the Rift?
<Keth_Turbine> The final encounter consists of one boss, something we've been calling a "Lair Raid."
<Keth_Turbine> However, accessing the encounter will require a bit of work, from quite a few people, actually.

*Sannas* Is there any plans for kinship of the month or has that been abandoned
<Sapience> *Looks at Rowan*
<Rowan> It was a comment that I made to tease Patience at the time. It is something we'd still love to do, but we need to balance it with everything else currently in the works... and we have some great ideas.

*lanorin* what was the key reason behind making leveling quicker in book 7, reducing XP requirements etc
<Rowan> So something for the future? Absolutely. Just not something I can tie a date to yet.
<Jalessa> The patch note makes it sound simpler than it is. The change was primarily focused towards our low-mid level players, in effort to make our early game more approachable to the casual user.

*Flaps* I personally loved Helegrod, the 24 man raid was alot of fun... are there any plans of adding in more tougher, longer 24 man raids in the future books?
<Keth_Turbine> For the foreseeable future, we aren't going to be doing any more 24 man Raids. Twelve man will be the largest encounter size probably from here on.

*Leomer* Will there be new festival content in the near future?
<Keth_Turbine> Yes, and it's kinda neat. We are adding some more content to the Spring Festival in Book 7.
<Keth_Turbine> In addition to another Horse for you to try to win, there will be a Hedge Maze for you to try to find your way through.
<Keth_Turbine> This Hedge Maze will be instanced, so you'll never see more than a handful of people in the Maze at a time.

*Danni* Hi. Will it be possible to hang up a flag on your house or above your door? I always wanted a flag on my house...
<Floon> Flags on houses sound like fun to me. Unfortunately, the team that would be dealing with adding all of that to all of the houses is busy with other world creation tasks. And the artists needed to create nifty housing flags are busy creating new monsters and content for the next updates. So it wouldn't happen very soon. But I like the idea.

*Belnavar* Is there a new radiance set in Book 7, or has this been pushed back to Book 8?
<Jalessa> The new radiance sets are in Book 8, they will be unveiled with the instances and raid that were pushed from Book 7.

*Alash* There has been quite a bit of debating about the lack of action towards removing crucial exploits, and even though you're fixing most of it with Book 7 - thumbs up, the hour is somewhat late. What is in the woodworks to prevent a similar situation in the future?
<Keth_Turbine> We actually do spend a lot of time trying to work out "undesired player behavior" in our content. Some of this behavior is made aware to us through player reports, while others we learn about via server logs.
<Keth_Turbine> Some of this behavior involves players dropping groups, restarting instances, etc, while other behavior is a bit more complicated and malicious.
<Keth_Turbine> I really can't tell you specifics on how we are addressing issues like these, though, because that tends to give people a heads up on how to work around it.

*Anrangar* Will there be more different types of Quests in future? some more puzzling or thinking not only killing ?
<Rowan> Our quests in Lothlorien are quite a change of pace. As you're in the homeland of the Elves of Lothlorien, there is not much killing involved. Instead we take the time to explore the story and history of Lorien. We hope you enjoy it!

*Frenya* What kind of rewards can we expect from the new lair raid?
<Rowan> Yes, one of the primary things you can expect is a token for radiance gear. We expect this to be an alternative to the current hard mode instances and another opportunity for kinships to "gear up" for the challenge of the Vile Maw. This raid also has some items specific to that boss.
<Jalessa> Something really cute too.

*Jono* Hey, Since Boromir was a Guardian could you let us know who the Captain of the fellowship was! I always assumed it was Boromir, especially since our Class Quests at level 45 took us too him.
<Rowan> Oops... sorry, I'm getting my leveling mixed up. Keth has corrected me. Boromir is the Captain, while Samwise is the Guardian. I apologize to all the Captains.
<Floon> Oooh, Rowan is burned...
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 06 mars 2009, 14:33:14
Bon, voici la traduction que j'ai préparé pour JOL, amis anglophiles, merci de me signaler des erreurs  :) (j'ai un petit doute sur le chapitre relatif au nouveau set radiance)

Quartier d’habitation : peut etre du contenu spécifique au voisinage de quartier dans le livre 8, l’idée est d’aider ses voisins (ou les voisins de sa confrérie) et d’avoir quelques récompenses de décorations.

Rayonnement : utilisation du rayonnement pour les futurs raids (comme prérequis), système implémentée dans la Moria. Néanmoins les améliorations de set et d’objet (en récompense)  porteront aussi sur les bonus.

Cosmétique : Dans le livre 7, ajout d’habits et d’armures relatifs au thème de la Lothlorien. Dans un futur livre de nouvelles coiffures (ça fait un bail qu’il n’y en a pas eu) seront rajoutés. Pas de possibilités d’avoir deux coiffures sélectionnables en même temps (contrairement aux habits)

Gardien : avec le livre 7, la classe de gardien devrait retrouver sa gloire passée, avec une capacité à générer de la menace bien plus importante. La nouvelle instance de raid du livre 7 devrait être ainsi beaucoup plus simple si vous avez des tanks qui savent comment travailler en equipe.

Arme à la main : ils vont voir s’ils peuvent rajouter l’option de se balader avec l’arme à la main.

Extension du jeu : Techniquement avec le livre 7 on peut aller de l’autre coté de l’Anduin. Ils savent exactement ce qu’ils vont développer pour la suite (livre 8) mais il est trop tôt pour commencer à en parler…

Les champs de bataille : Il s’agit de contenu pour groupe de 6 personnes parce que les devs pensent qu’il y a plus de demande pour ce type de groupe (au lieu de contenu pour 12). A l’heure actuelle, le contenu pour 12 joueurs concernent les raids (dont la nouvelle instance raid du livre 7).

Les capes de confrérie : un sujet longuement débattu sur les forums US. Pour le moment, techniquement irréalisable du fait que cela ralentirait énormément le jeu (les textures de Lotro sont en haute résolution et nécessiterait trop de calculs)

Mode des instances : mode hard et soft sont des concepts qui vont être gardés et améliorés en fonction des retours (en particulier quand vous échouez…)

Reliques/parchemins/récompenses des armes légendaires en cas de déconstruction : amélioration des récompenses de prévu, pas plus d’info cependant pour le moment

Amélioration/modification de la progression des joueurs : Orion est entrain de travailler dessus, il en est à la moitié de son évaluation. Depuis la release du jeu il y a eu effectivement de nouvelles régions d’ajouter, et ils sont entrain d’effectuer des changements pour une meilleure progression. On verra les premieres modifications dans le livre 7. Mais cela n’interdit pas un possible rajout de régions proposant du contenu pour niveau bas ou moyen dans le futur.

Skin de capes : A la release du jeu, il y avait une cape avec l’arbre blanc du Gondor. Il y a eu aussi les capes sur le thème de la Moria. Avec le livre 7, il y aura une ou deux capes avec un thème de la Lorien. Les devs cherchent à améliorer les tenues d’origine culturelles.

Augmentation de la vitesse de progression des persos : le patch note a retranscrit d’une manière un peu trop simplifiée ce changement. Le changement est surtout axé sur les bas-moyens niveaux, afin de rendre le jeu plus attrayant pour les casuals.

Raid 24 : Plus aucun projet de raid 24 joueurs pour le futur. Seuls des raids de 12 joueurs seront développés.

Festival : il devrait y avoir du nouveau contenu pour le prochain festival du printemps, notamment un labyrinthe végétal (en instance) ou il faudra trouver son chemin.

Drapeau devant sa maison : une bonne idée, mais qui mérite d’y consacrer du temps. Ça fait parti des todo, mais ce n’est pas en haut de la liste.

Nouveau set rayonnement dans le livre 7 : le nouveau set rayonnement sera disponible uniquement au livre 8, mais il sera à récupérer avec les instances et le raid rajouté au livre 7 (système de jetons ?).

Correction des abus (bug exploit) : Ils travaillent dessus, en particulier en “préventif”. Ils sont entrain d’analyser tous les comportements anormaux des joueurs (quitter un groupe dans l’instance, reset l’instance etc etc) afin de rendre impossible les bugs exploits.

Type de quêtes : En lothlorien, l’endroit est plus propice au calme. Il n’y aura donc pas que des quêtes où il faut tuer ! Et vous pourrez prendre votre temps pour explorer et découvrir l’histoire de Lorien, notamment au travers de quete énigme.

Récompense de la nouvelle zone de raid : Un jeton pour un objet radiance. Il s’agit d’une alternative au mode hard des instances et une autre opportunité pour les confréries d’affronter le Veilleur. Ce raid a également des objets spécifiques au boss.
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Aestiliath le 06 mars 2009, 14:48:51
En effet, le terme employé en jeu est rayonnement. ^^ En outre ils précisent bien qu'un certain rang en rayonnement sera nécessaire pour faire les futurs instances (pas toutes mais certainement les hl)

"housing"=décoration
"cosmétique": ce n'est pas le terme employé dans l'aide de jeu mais je ne me souviens plus du bon :/
"haine": menace en fait
"Battlegrounds": Instances champs de bataille

Nouveau set radiance dans le livre 7 : le nouveau set radiance est pour le livre 8, mais il sera à récupérer avec les instances et le raid rajouté au livre 7. Sauf erreur de ma part, en anglais tu as tout de même une nuance: clairement tu vas acquérir le nouveau set via les instances introduites par le livre 7 mais ce set sera disponible seulement que dans le livre 8 (système de jetons ?)

Type de quêtes : En lothlorien, l’endroit est plus propice au calme. Il n’y aura donc pas que des quêtes où il faut tuer ! Et vous pourrez prendre votre temps pour explorer et découvrir l’histoire de Lorien. Ils font référence à des quêtes style énigmes (un peu comme la quête de la salle au trésor cachée, n'est-ce pas Naesse ;) )


PS: pour la ballade en anduin, ils précisent qu'en effet on y mettra les pieds avec le livre 7 mais on ne pourra pas y rester très longtemps (instance? Difficultés des mobs ?)

Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Fred le 06 mars 2009, 15:02:18
Et "exploits" en francais ne veut pas dire du tout la même chose qu'en anglais  ;D
Techniquement, ca a même pratiquement un sens opposé. Abus, c'est plus court
et c'est plus clair  ;)
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Mel le 06 mars 2009, 15:06:47
les gardiens génèrent de la "menace"  :icon_exclaim: et pas de la haine  :icon_neutral:
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: PandiPanda le 06 mars 2009, 15:27:10
"In addition, the new Lair Raid for Book 7 will be much easier if you have tanks who know how to work together."

=> Traduction hobbite : La nouvelle instance de raid du livre 7 devrait être ainsi beaucoup plus simple si vous connaissez deux tanks qui savent comment jouer ensemble…

pourquoi 2 tanks ? je pense que le sens est plutot : instance plus simple si on a des tanks qui savent se servir de leurs doigts pour presser des touches tout en gueulant dans le micro au méné de le soigner en priorité et de laisser le champion et/ou archer crever...aahh je m'emporte c'est pas ca  ;D

"if you have tanks who know how to work together." si vous avez des tanks qui savent comment travailler en equipe.

( apres peut etre que je dis des betises...pas tout pu lire malheureusment, aggro boulot  ;D )
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Aestiliath le 06 mars 2009, 15:29:37
Par ailleurs, et seulement pour chipoter, le terme labyrinthe végétale me semble mieux ^^ D'ailleurs (remarque HS), tu en avais/as un très chouette chaque année du coté de Tours.
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 06 mars 2009, 15:34:34
Hop, voilou, j'ai modifié selon vos différentes remarques  :icon_biggrin:

merci  :)
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 07 mars 2009, 10:47:13
Les explications sur les modifications de la courbe d'xp et de la progression low-level

http://forums.lotro.com/showpost.php?p=3466649&postcount=3

Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 09 mars 2009, 18:53:32
Une video montrant le nouveau systeme de track de quetes (qui reste optionnel pour ceux qui n'en voudront pas ^^)

http://underthebanner.com/2009/03/03/utb-quest-guide-video/


Un aperçu sur massively du livre 7

http://www.massively.com/2009/03/09/massivelys-developer-tour-through-lotro-volume-ii-book-7/
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 10 mars 2009, 13:59:37
La création des instances de craft

http://www.lotro.com/gameinfo/devdiaries/343-developer-diary-solving-problems-and-making-friends-part-i
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 13 mars 2009, 18:04:11
quelques ajouts par rapport au patch note initial

Citer
Gameplay

    * Based on player feedback we've rearranged the level spacing between our four gradients of weapons, enabling our highest tier of weapons to gain a larger slice of the DPS pie.
    * Boss monsters in Moria are now immune to slows.


Skills/Classes

Burglar

    * Changed the tooltip on the Thrill-seeker's Gloves to read "-50% Search Speed." The previous tooltip indicated that the gloves would actually increase search speed, which was incorrect.


Captain

    * Power Recovery from the Blade of Elendil/Improved Defensive Strike has been reduced. The Threat generated by Threatening Shout has been increased.


Guardian

    * Guardian's Threat will no longer cause a 5 second delay where the Guardian cannot use skills or attack.


Traits/Titles/Deeds

    * All quests that were ticking up the Ered Luin quest deed in the new tutorial have been fixed to no longer advance the deed.
    * Trout Master can now be advanced while in a raid
    * We have had a long discussion about genealogy with the Uruks and explained to them that they are orcs. After some roaring and a few lost heads they relented and Uruks will now count for killing Orc-Kind in the accomplishment "Soldiers of the Enemy"


User Interface

    * Only usable legendary items will appear in the list of slottable items when slotting items from the Legendary Items panel.
    * LI Titles will now appear correctly on your weapons.
    * Additional fixes to Quest Guide markers for Epic Volumes I and II.
    * More UIs can be skinned, and several fixes have been made.


Chat/Social

    * Item chat links for Item Advancement items will now display the item's original name, not the custom name on it. The tooltip for the item link will still contain the player-chosen name however. This will prevent some of the more… “creative” names being linked on the chat channels (we saw you, owner of [Biggus Stickus]!


Raids and Instances

Dark Delvings

    * The monsters have learned and they now come prepared!


The Battle of Lorien

    * The special items intended for use within 'The Battle of Lórien' will become usable after you have commanded the Elves to defend the Passes. The items are also no longer BoA, so you can distribute them throughout your Fellowship as you see fit. As a special bonus, we also corrected some typos!


Crafting

Woodworking

    * The Woodworker's Guild Reward Vendor now sells the recipe for Crafted Burglar's Club of the Third Age.


Metalsmith

    * Reward recipes for Warden shields have been added to the Metalsmith's Guild reward vendor.


Tailor

    * New Supreme Burglar's signal recipes can now be found in treasure.


NPCs

    * Boromir somehow cloned himself and could be found in multiple locations throughout Lothlórien. We've informed him that this is a little creepy and taken away his doppelganger privileges.


Items

    * Strong traps will now be affected properly by root curing potions and diminishing returns in PvMP. The Reaver's Charge skills will also now block the root from the trap correctly.


Graphics/Animation/FX

    * Dwarf neck on robe was mapped incorrectly. This has been fixed.
    * Fixed the interaction between emotes /Smoke1 and /Liedown. Because smoking is bad. Especially in bed.


Quests

    * Everybody's pathing in Volume 2 Book7 Chapter 3, 'Sons of Leaf and Stone,' should now be better.
    * Volume 1 Book 15 Chapter 12 - a quest ring will now appear above the NPC that will teleport you out of the instance.
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 13 mars 2009, 21:52:18
Un film présentant le nerf DPS des chasseurs (http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=fr&code=bc7d432c5c92fbac1ea972d2730848c0)

Et enfin une date pour la sortie du livre 7 : le 27 mars pour les serveurs EU (contre le 17 pour les serveurs US...). Il semblerait que l'importance de la traduction soit en cause, nous verrons bien !

Citer
The Lord of the Rings Online™: Mines of Moria™
Book 7: Leaves of Lórien EU Release


Dear Players,

Turbine has officially announced that Book 7: Leaves of Lórien will be launched on their live servers on 17th March, 2009. Codemasters is currently anticipating a release date of 27th March, 2009.

Book 7 is the first major update since the launch of Mines of Moria™ and contains much more written dialogue than recent books. This new release includes story elements that go well beyond what had been estimated when our schedules were set. Although this is positive for the game as we deliver more playable content and story it does mean that more time is required to localise and customise for European release.

Unfortunately, market realities dictate that Turbine must continue on their plan to release as close to deadline as possible. While we have been working with them in an attempt to coordinate on a simultaneous release, the bottom line is that they feel they need to deliver to their players on schedule. Neither company takes this change in our normal delivery policy lightly. A variety of options were considered prior to changing the release schedule, but due to joint operational issues we are unable to launch together this time.

Both Turbine and Codemasters are keen to prevent a re-occurrence of such a delay for the EU and will continue working closely together to avoid separation of releases in the future whenever possible.

In the meantime, Codemasters are doing everything possible to get Book 7 ready for EU release as quickly as we can. We are working around the clock!

We do realize that this delay will be disappointing to many of you. While it’s not a book release, we have arranged a series of fun Bullroarer Took (St. Patrick's Day) activities to take place across Middle-earth. These are an exclusive event for Codemasters customers. Details will be posted to the website shortly.

See you in Middle-earth!
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 14 mars 2009, 12:11:25
Quelques concepts arts du livre 7 (http://www.jeuxonline.info/image/16923/concept-art-livre-7-vol-ii)

C'est le 26 finalement ! (http://www.jeuxonline.info/actualite/22087/date-sortie-livre-7)
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 17 mars 2009, 15:31:21
Le trackeur de quete est en beta, donc pour ceux qui comptent l'utiliser il risque d'y avoir quelques incertitudes ^^. Par défaut, il est mis inactif, il faudra le valider par le panneau d'option.




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Quest Guide (BETA)
PLEASE NOTE: The Quest Guide feature is being released as BETA and will be turned off by default. If you would like to check it out, it can be enabled in your Options panel. We welcome bug reports and feedback on this new feature!

    * There are numerous quests that do not currently display objectives correctly with Quest Guide

L'ensemble des bugs connus suite au patch du livre 7 (ça va raler encore sur JOL ^^  :icon_twisted:)

Citer
Volume 2, Book 7 Known Issues
Quest Guide (BETA)
PLEASE NOTE: The Quest Guide feature is being released as BETA and will be turned off by default. If you would like to check it out, it can be enabled in your Options panel. We welcome bug reports and feedback on this new feature!

    * There are numerous quests that do not currently display objectives correctly with Quest Guide


Turbine Download Manager (TDM)

    * If a player who has not fully downloaded the game enters the final newbie instance with someone who has, they will not be able to obtain the novice trait and the character will be broken.
    * The download Icon is a Grey Square while downloading the full game.


Auction House

    * Legendary Items - Kinship Only auction text will overlap legacy rune graphics.
    * Warden - No Class Item filter for Carvings.


New Player Experience

    * Archet - Mailbox icon appears on the radar for a mailbox that isn't there.
    * Thorin's Gate - Quest - "Intro: Plague Among the Trees" - No progress counter for the number of insects being defeated.
    * Thorin's Gate - Quest - "Intro: Silver-lined Cure" - Nestadalas-fronds don't sparkle.


Quests

    * "The Vigil" - Quest text still suggests that you have to do this quest at night, even though you can now do it in the day-time.
    * Celondim
    * “At the Behest of Cardavor" - Directions need updating for new starting point.


Epic Story line

    * Volume 1, Book 2, Chapter 8 - Instance: Red-pass - Radagast does not attack when he is being attacked.
    * Volume 2, Book 7, Chapter 5 - "The Wilting Rot" - Potion rewards given are not the correct level.
    * Volume 2, Book 7, Chapter 8 - Zurr-Thurkh - Huge waterfalls make no sound.


Evendim

    * Dwaling's Plight" - White sand mounds don't sparkle.
    * "Hobgoblin's Recipe" - Torch items needed for the quest don't sparkle.


Lothlórien

    * "Hobble the Leadership" - At times the Orc-emissary at Athmadhul will not count towards quest completion.
    * "Mourning Mithrandir" - When player performs the /look emote there is no feedback explaining what has happened.


North Downs

    * "Played-out" - Mining Records for the quest do not flash or have sparkles.
    * Moria
    * Zelem-melek - "A Stinging Blow" - The quest text directs you to kill Moria Orcs when you should actually kill White Hand Orcs.


Classes/Skills

Burglar

    * Mischievous Glee - Disable Gambit debuff's tooltip doesn't properly describe its effect.
    * Mischief-maker trait bonus "+5s Trick Duration" is not working unless Mischief is active.
    * Little Annoyances, Dealings Done, & Practiced Bluff - Irrelevant "-360 Cooldown" modifiers can be found on the Legendary Traits' tooltips.


Minstrel

    * Song of Aid - Animation does not complete properly for Race of Man Females. The instrument remains in-hand.


Hunter

    * Improved Swift Bow - Using a crossbow and fire oil with Improved Swift Bow makes it appear as if all the arrows are not being fired.


Warden

    * Male Hobbits, while using Ambush, will raise their Javelins over their heads for a split second.
    * If the Defiant Challenge trait is earned and not equipped, it is still allowed as a valid Gambit combination, but will fail when trying to perform it.


Rune-keeper

    * All Enamel and Inlay items currently share the same icon.
    * Calming Verse - String Table Error will appear in the tooltip when the Linnod of Subtlety trait is slotted.
    * Conflagration of Runes - Trait is not lowering the cooldown of Fiery Ridicule as intended.
    * When nearing Neutral attunement, the use of Prelude to Hope can sometimes cause one Battle attunement step to be allocated rather than a Heal attunement step.


Monster Play

    * Uruks and Orcs have issues with their weapons disappearing at times in battle.


Crafting

    * Lothlórien - Echad Andestel - Forge-master has no Forge.
    * Lothlórien - Vineyards of Lórien - The Superior Forge does not function as a regular Forge.
    * Switching vocations to a new Vocation after reaching Supreme proficency, then back to your old Vocation, will not allow you to acquire Supreme proficiency again.
    * The Crafting Panel's Make Amount counter will reset to 0 after creating an item.
    * Thorin's Hall - The Forging Hall - Icons indicating where the Superior Forges are located do not appear on the Radar or Map.


Farming

    * Gold-fire Pipe-weed should be a cross-breed recipe.


Instances

Annúminas Instances

    * Barad Tironn & Glinghant - Instance areas will appear pitch black with Ambient Lighting slider set to Default.
    * Tombs - Crypt Invoker can summon his minions inside of the walls, leaving the player stuck in combat.


Lothlórien - The Battle for Lórien

    * When Belvagor attacks with his bow the string stretches onto an odd looking black line.
    * Legendary Sentinel's Challenge - Killing Grakamab after already killing Narshpug will cause the Quest Journal to clear objectives other than "Defeat Grakamab".
    * Sentinel's Challenge - Quest will continue counting down even if the instance is failed.


Moria Instances

Fil Gashan

    * "Disabling Alarms" - Alarms near Commander Greb are not properly counting towards quest completion.


The Forgotten Treasury

    * "Know Thine Enemy" quest does not seem completable in a single run of the instance.


The Sixteenth Hall

    * "The Vile Infected" - Quest does not seem completable in a single run of the instance.
    * The Lost One does not seem to be summoning disease-spreading mushrooms or adds as intended. Apparently he lost them.


Vile Maw

    * In Stage 3, the Watcher will tend to display some odd plunging animations.



User Interface

    * There is no Filter to select Monstery Play keeps in the Ettenmoors.
    * Heavy fog will appear to render over all interface elements.
    * Having "Always Loot All" enabled will not allow the Quest Starter alert to pop up.


Emotes

    * /sing emote has no sound.


Graphics/Animation/FX/Sounds

    * The swing animations for some fat Orcs do not properly line up with the damage they deal.
    * Race of Man Female - Moor Cowbell does not appear to be held properly.


Moria

    * Some areas of Redhorn Lodes may experience ground textures not loading properly and appearing black.
    * Monsters - Moria - Waterworks - Fell Glass-spiders can appear invisible on High Material Detail settings.
    * Moria - Zelem-melek - Hall of Flowing Water - Waterfalls produce no sound.
    * Filikul - DirectX 10 - Waterfalls inside instance do not appear correctly.
    * Filikul - Music and proper ambient sound isn't playing within the instance.


Lothlórien

    * Some doors do not have proper physics on them.
    * Lothlorien Reputation traders do not each have unique names yet.
    * Bult-kar and Mekeb-farak Mini maps and zone maps are not fitting properly in the radar and zone map, hourglass visible.
    * Cerin Amroth - Frodo remarks that Pippin is sleeping down the hill, but he is actually in Caras Galadhon.


Thorin's Hall and Blue Stone Garrison

    * Very strange shadows and lighting issues can present themselves here on Very High and Ultra High graphical settings.


The Shire

    * The Quarry - Greenfields Biter does not path correctly unless you are in melee range.


Items

    * Gwathnor's Doom shoulders causes a drinking sound to be heard when a debuff is removed.
    * Keys you've already obtained and applied on your Key Ring can still be rolled for.
    * Many of the Lothlorien barter wrist, ring, and earring items all share the same icon.
    * The Shield ‘Heyew-turas’ is held upside-down.


Spring Festival

    * The accomplishment for the deed ‘Brighter Days’ incorrectly appears under the Class accomplishment tab.


Travel

    * The Stable-master in Combe cannot swift-travel to Michel Delving. Out of spite he has denied you the ability as well.
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 24 mars 2009, 18:49:02
C'est reculé au 2 avril...

http://www.jeuxonline.info/actualite/22180/nouveau-retard-livre-7
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Mel le 01 avril 2009, 17:45:45
mauvaise nouvelle, pas de patch !
Il faudra patcher via le launcher !

Je conseille à ceux qui rentrent à midi chez eux de laisser le launcher tourner ^^ (et de faire gaffe aux firewalls qui bloquent ;D)
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: PandiPanda le 01 avril 2009, 18:56:14
Codemaster veut tenter un stress test sur le ( les serveurs ? ) serveur de download ?  ;D

le patch euro semble faire 650 Mo d'apres un officiel codemaster..
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 01 avril 2009, 23:13:20
La mise à jour arrive demain (http://www.jeuxonline.info/actualite/22274/livre-7-feuilles-lorien-disponible-europe)
Titre: Re : Re : Les infos du livre 7
Posté par: GorothTur le 02 avril 2009, 07:50:05
Suilad,

mauvaise nouvelle, pas de patch !
Il faudra patcher via le launcher !

Je conseille à ceux qui rentrent à midi chez eux de laisser le launcher tourner ^^ (et de faire gaffe aux firewalls qui bloquent ;D)

C'est mal parti pour lancer çà à midi...:

"Les serveurs seront hors-ligne de 9h à 15h (heure française)."

source http://www.jeuxonline.info/actualite/22274/livre-7-feuilles-lorien-disponible-europe (http://www.jeuxonline.info/actualite/22274/livre-7-feuilles-lorien-disponible-europe)
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: PandiPanda le 02 avril 2009, 08:09:38
hum en fait tu as une option via le launcher pour le laisser chercher des maj automatiquement...jamais tester vu que j'ai toujours récupérer les standalones pour les faire...on verra bien si ca marche ( je rentre pas chez moi à midi pour ceux qui suivent pas et les nains  :icon_twisted:)

( option accescible en haut à droite premier petite fleche, onglet mise à jour)
Titre: Re : Re : Re : Les infos du livre 7
Posté par: Ceo le 02 avril 2009, 08:18:08
C'est mal parti pour lancer çà à midi...:

"Les serveurs seront hors-ligne de 9h à 15h (heure française)."

source http://www.jeuxonline.info/actualite/22274/livre-7-feuilles-lorien-disponible-europe (http://www.jeuxonline.info/actualite/22274/livre-7-feuilles-lorien-disponible-europe)

Ca concerne les serveurs de jeu si je ne m'abuse.
Le serveur de mise à jour peut être en ligne pendant ce temps.
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: GorothTur le 02 avril 2009, 12:33:49
Bon,

Je confirme, la mise à jour, c'est pas pour ce midi  :icon_cry:

J'arrive de chez moi, le launcher boucle sur la connexion (erreur 403 "interdit") et ne va pas plus loin.

Heureusement (...), il essaie toutes les minutes, apparament sans limite de nombre de tentatives, je l'ai laissé tourner, en espèrant que la mise à jour soit (bien) entamée (voir finie ... on peut toujours rêver) à mon retour.
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Nabud / Psyl le 02 avril 2009, 16:03:05
 :icon_cry:Je rentre pas à midi :icon_cry:je rentre pas ce soir :icon_cry:.....à Dimanche  ;)
Titre: Re : Re : Les infos du livre 7
Posté par: Ceo le 02 avril 2009, 16:08:53
Je confirme, la mise à jour, c'est pas pour ce midi  :icon_cry:

Ha ben je le saurai pour la prochaine fois :P
Faut pas que j'oublie de le lancer avant d'aller à l'entrainement :D
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Hara le 02 avril 2009, 16:30:15
ça patche, on verra qui sera la ce soir  ;D

30ko/sec  ;D
Titre: Re : Re : Les infos du livre 7
Posté par: GorothTur le 02 avril 2009, 17:00:04
ça patche, on verra qui sera la ce soir  ;D

30ko/sec  ;D

Tu a bien de la chance, je viens de rentrer, le launcher est sur "Examen des programmes ... Attente" ... super ... rien de fait, et apparament le truc est planté...

Et la, depuis 1/4h, j'ai "impossible de se connecter au serveur".

J'ai connu des jeux gratuits avec un service de meilleure qualité que ça, on est à la limite du foutage de g...e la  :icon_evil:

EDIT: hum, bizzarement, après un reboot de mon PC, j'ai (enfin) accès au téléchargement ... super soft leur launcher, si ils veulent des conseils sur le développement, je vais peut-être leur écrire (encore que je peut leur pardonner ça, ça tourne sous windows, ça part déjà pas gagnant)... enfin, me voilà avec 2555 fichiers à récupérer/patcher...

EDIT(2): 20mn pour faire 10%, je vais pouvoir regarder ce que j'ai enregistré récement ... je suis pas arrivé ...

EDIT(3): 20h35, 80%, la bande passante est très ératique, un vrai yoyo, ca va de 14K à 75K ... pfff  :icon_mad:
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Gortack le 02 avril 2009, 17:27:33
ça a marché dès le premier essai sur nos deux PC (xp et vista 64), ça patche là  :) (entre 60 et 70 kb/s)
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Ceo le 02 avril 2009, 18:16:31
54% à mon avis, ce sera pour ce soir vers 22h30
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: PandiPanda le 02 avril 2009, 18:38:29
Maj auto faite à mon retour  ;D

je suis en jeu  :yahoo
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Hara le 02 avril 2009, 18:40:58
23% depuis 16h15 ............................. ....
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Fred le 02 avril 2009, 18:52:45
Bah, je viens de rentrer chez moi... à demain donc  :))

M'enfin, c'est toujours moins traumatisant que les mises à jour du "Game Who Shall Not Be Named"...
mais c'est moins bien que celles de GW

PS : Ca énerve vraiment de voir qu'on reste longtemps bloqué sur un téléchargement d'une vignette vidéo.
Télécharge le jeu noudidiou  ;D
Titre: Re : Re : Les infos du livre 7
Posté par: Hara le 02 avril 2009, 18:54:14
mais c'est moins bien que GW
ça !!! GW c'est la rolls royce de l'update !
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Hara le 02 avril 2009, 21:52:26
93% et je vais tout casser si ça fini pas vite !!!!  :))
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: GorothTur le 02 avril 2009, 22:26:08
Je passe vite fait entre 2 connexions.

Bon, déjà, j'ai pris 2 niveaux d'un coup avec le réajustement des points, même si c'est bien pour mon chasseur, je trouve ça un peu dommage quand même ...

En tuant une araignée, j'ai eu droit à la prouesse "ennemi des orques II"  :icon_eek:

J'ai l'impression que c'est plus facile globalement, je suis allé faire un tour dans Harloeg, j'ai tué des mouches niveau 31 (je suis 29) sans grosse difficulté, mais c'est peut-être normal, quoique j'ai des souvenirs de mouches plus coriaces dans mes débuts ...

Je viens de faire le livre 2 chapitre 3 avec 2 autres joueurs, à part les décharnés de guerre, les autres m'ont parus faibles ... j'ai quand même testé la nouvelle resurection sur place  :)

Faudrait pas non plus que ca devienne trop facile, ou est le chalenge dans ce cas? ...

Je viens de me déconnecter car j'étais en mode combat depuis 1/4 d'heure, un bug que j'ai déjà eu dans les Grands Galgals ...

Avec le 'retard' pris par cette extension, l'équipe aurait au moins pu tester ça un peu mieux je trouve ...
Enfin, c'est juste quelques impressions
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Hara le 03 avril 2009, 04:17:39
le labyrinthe est arrivé, nana et kath vont devoir y aller de toute urgence  :)) :)) :))

je laisse la surprise !
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: Fred le 03 avril 2009, 09:43:01
Citer
Je viens de faire le livre 2 chapitre 3 avec 2 autres joueurs, à part les décharnés de guerre, les autres m'ont parus faibles ... j'ai quand même testé la nouvelle resurection sur place  sourire

Dans (presque) tous les livres, il n'y a que la dernière quête qui soit vraiment difficile. Les
autres sont généralement faisables seul.
Titre: Re : Les infos du livre 7
Posté par: PandiPanda le 03 avril 2009, 12:03:49
mouhahaha une des récompenses du labyrinthe est absolument indispensable !

Attention à vos joues  ;D